logo

ویدیوهای آموزشی آکادمی هارد ایران

در ذیل ویدیوهای سود مندی در رابطه با هارد مشاهده خواهید کرد:

قسمت های مختلف هارد دیسک و نحوه ذخیره سازی اطلاعات

علل خرابی هارد

علل خرابی هارد

در این مقاله سعی داریم دلایل سوختن یا علل خرابی هارد را ذکر کنیم تا با جلوگیری از این اقدامات عمر مفید هارد دیسک خود را افزایش دهید. زمانی که هارد شما دارای خطایی باشد نشان دهنده وجود مشکل در آن است و نیاز است که قبل از از دست رفتن اطلاعات اقدامات لازم را برای آن انجام دهید.

دلایل خراب شدن هارد دیسک

 

  • یکی از دلایل مهم که باعث خرابی و آسیب به هارد دیسک می شود, ضربات فیزیکی و یا تکان های شدید کامپیوتر در حین کار است. به این علت که هد هارد دیسک مکانیکی می باشد ضربه و تکان شدید باعث خرابی بخشی از آن می شود.

 

  • قطع ناگهانی و نوسانات برق هم می تواند در نحوه کارکرد هارد اختلال ایجاد کند و حتی باعث سوختن آن شود.

 

  • یکی از دلایل جالب که باعث خرابی یا سوختن هارد می شود عدم استفاده از آن است! به همین دلیل سازنده های هارد دیسک توصیه می کنند که هر چند وقت یک بار سیستم خود را روشن کنید و عملیاتی روی هارد انجام دهید. که این کار از ضعیف شدن مغناطیس موجود در هارد جلوگیری می کند.

 

  • همچنین داغ شدن بیش از حد هارد دیسک باعث اختلال در آن می شود که این اختلال ناشی از گرد و غبار داخل کیس می باشد.

نشانه های خراب شدن هارد

 

از نشانه های خراب شدن هارد دیسک کند شدن عملیات کپی کردن فایل ها می باشد همچنین یکی از دلایل دیر بالا آمدن ویندوز می تواند خرابی هارد باشد. نشانه دیگری که برای خرابی وجود دارد ایجاد صداهای مختلف توسط هارد است. زمانی که فایل حجیمی را کپی می کنید و با خطا رو به رو می شوید نیز می تواند اعلامی برای خرابی هارد باشد. گاهی برخی از فایل ها و یا فولدرها به اسامی عجیب و غریب تغییر نام می دهند که این نیز یکی از نشانه های خراب شدن هارد است. یکی دیگر از نشانه های خرابی هارد ریست شدن ناگهانی ویندوز در حین انجام کار است.

 

آکادمی هارد ایران  ، بصورت کاملا تخصصی در زمینه بازیابی اطلاعات و تعمیر انواع هارد دیسک های اکسترنال و اینترنال و بهره مندی از متخصصین دوره دیده و علاقمند و همچنین ابزار آلات روز دنیا به تعمیر هاردها و بازیابی اطلاعات هاردهای شما می پردازد پس نگران خرابی هارد و از بین رفتن اطلاعات خود نباشید.

 

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت

توسعه و پشتیبانی توسط : پاریس وب