logo

ویدیوهای آموزشی آکادمی هارد ایران

در ذیل ویدیوهای سود مندی در رابطه با هارد مشاهده خواهید کرد:

قسمت های مختلف هارد دیسک و نحوه ذخیره سازی اطلاعات

مقایسه حافظه های HDD و SSD

مقایسه حافظه های HDD و SSD

مقایسه حافظه های HDD و SSD

در این مقاله قصد داریم دو تکنولوژی ذخیره سازی یعنی هارد دیسک ها و حافطه های حالت جامد یا SSD را با هم مقایسه کنیم. اولین نکته ای که در مقایسه حافظه های HDD و SSD اهمیت دارد و برتری SSD را نشان می دهد عدم وجود قطعات متحرک مکانیکی در تولید این حافظه ها است. که مزایایی را برای این حافظه فراهم می کند که در ادامه اشاره خواهیم کرد:

دسترسی سریع

در دیسک هاردها برای دسترسی به اطلاعات سرعت چرخش و جابجایی هد خواندن و نوشتن برای دسترسی به اطلاعات باید بالا باشد. اما در حافظه های SSD به این فرآیند نیازی نیست و اطلاعات به طور مستقیم در دسترس هستند. و همین امر باعث می شود سرعت دسترسی به داده ها و یا بارگذاری سیستم عامل بالا باشد.

مقاومت در برابر ضربه و لرزش

حافظه های SSD توانایی تحمل ضربه و لرزش را دارند و در حین لرزش به عملیاتشان ادامه می دهند اما هارد دیسک ها به علت داشتن قطعات مکانیکی تحمل کمی در برابر ضربه و لرزش دارند و در حین لرزش امکان دارد عملیاتشان قطع شود. به همین علت حافظه های SSD برای لپتاپ ها مناسب تر هستند.

تولید گرما و مصرف انرژی کمتر

SSDها در مقایسه با دیسک های مغناطیسی یا هارد دیسک ها انرژی کمتری مصرف می کنند و همچنین تولید گرمای کمتری دارند. هارد دیسک ها در حالت بیکاری بیشتر از 4 وات و SSD کمتر از 0.5 وات برق مصرف می کنند.

عدم تولید صدا

هارد دیسک ها به دلیل وجود قطعات داخلی در حین کار صداهایی تولید می کنند که این اتفاق در حافظه های SSD رخ نمی دهد و SSD ها هنگام کار بی صدا هستند.

وزن

وزن حافطه های SSD تقریبا یک پنجم هارد دیسک ها است .

مقاومت در برابر گرما و سرما

دمای عملیاتی برای هارد دیسک ها از 5 تا 55 درجه سلسیوس است اما این دما برای حافظه های SSD بین 0 تا 70 درجه سلسیوس متفاوت است.

حافظه های SSD با تمامی این مزایایی که دارند اما به دلیل حجم کم در مقابل قیمت زیاد هنوز نتوانسته اند جای هارد دیسک ها را بگیرند.


بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت

توسعه و پشتیبانی توسط : پاریس وب