logo

ویدیوهای آموزشی آکادمی هارد ایران

در ذیل ویدیوهای سود مندی در رابطه با هارد مشاهده خواهید کرد:

قسمت های مختلف هارد دیسک و نحوه ذخیره سازی اطلاعات

نحوه فرمت هارد دیسک

نحوه فرمت هارد دیسک

نحوه فرمت هارد دیسک

دلایل زیادی باعث می شود که شما بخواهید هارد دیسک خود را فرمت کنید. مانند پاک کردن ویندوز یا خلاصی از دست ویروس ها و بدافزار ها و یا فرمت برای پاک کردن هارد و فروختن آن, در هر صورت ما قصد داریم در این مقاله نحوه فرمت هارد دیسک را به شما نشان دهیم. بای این نکته را در نظر داشته باشید که پارتیشن و هاردی را که ویندوز روی آن نصب کرده اید نمی توانید فرمت کنید و برای این کار باید از طریق دیسک های بوت شدنی سیستم را بالا بیاورید و کار فرمت را انجام دهید.

فرمت کردن در واقع به فرآیند حذف تمامی اطلاعات از هارد دیسک است اما باید در نظر داشته باشید که Quick format تمام اطلاعات را در جای خود نگه می دارد و فقط هارد را طوری نشان می دهد که خالی است. این گزینه برای وقتی که هارد شما جدید است و می خواهید ویندوز را نصب کنید مفید است ولی برای فرمت کردن هارد قدیمی مناسب نیست.

پیشنهاد می کنیم قبل از فرمت کردن از اطلاعات خود بک آپ بگیرید گرچه در برخی موارد می توان بازیابی اطلاعات را انجام داد اما پشتیبان گیری پیشگیری محسوب می شود.

پارتیشن ها

هارد دیسک ممکن است به قسمت های مختلفی تقسیم شده باشد که به آن پارتیشن گفته می شود. و می توان یک پارتیشن را بدون تاثیرگذاری بر دیگر قسمتهای هارد فرمت کرد. اما اگر قصد داشته باشید تمام هارد را فرمت کنید باید پارتیشن ها را حذف نمایید و هارد را به صورت یکپارچه در بیاورید. برای فرمت پارتیشن مربوطه در my computer  و راست کلیک بر روی درایو مورد نظر و انتخاب گزینه فرمت و بعد quick format می توان پارتیشن را فرمت کرد.

بعد از فرمت کردن پارتیشن ها و حذف آنها می توانید برای فرمت کل هارد دیسک اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت

توسعه و پشتیبانی توسط : پاریس وب